Tankar kring te och jobb.

Jag har efter två dagar då jag indirekt har fått två misslyckade koppar te i mig. Den första misslyckade koppen te berodde på sockerbrist där jag jobbade så jag tänkte att lite honung fungerade utmärkt när jag jobbade där och var förkyld (för två veckor sedan), dock var det en riktigt dålig idé när jag var frisk. Apelsinte smakar nämligen riktigt dåligt med honung i.

Idag däremot blev det att missta salt för socker precis när jag hade gjort klart teet. Kom på detta misstag när jag provsmakade det jag hoppades var socker efter att teet hade blivit saltat. Teet var helt klart odrickbart.

Imorgon blir det nog däremot min termosmugg på bussen för jag vägrar att vara halvsovande på ett dagis eller en förskola pga att mitt te var misslyckat.

Så ett tips till alla andra tedrickare, glöm inte bort att dricka ditt te, dagen blir inte som den ska efter det. Att kombinera det med att sova dåligt i två nätter på raken är inte så lyckat.

Lämna en kommentar