Vaddå otur? Stukade foten påväg till jobbet

Jag vet att ramla och stuka fötter på isfläckar inte är så konstigt nu när det är halt ute, men snubbla och halvt ramla nerför trappan och stuka foten känns däremot inte så vanligt. Tyvärr lyckades jag med det imorse. Så jobba på ett dagis med stukad fot har varit intressant, absolut då det tog mig fram tills 13 tiden innan jag ens kunde springa iväg och köpa bandage. När jag kom hem gjorde det dock mycket ondare, efter ett antal hoppningar mellan olika delar av lägenheten (som ändå är liten) så slutade det med soffan och en treo. Har jag tur så kanske det slutar göra för ont imorgon bitti åtminstone, ska nämligen till samma dagis då igen. Dock jobbar jag bara från 7.30 till 14 då. Men ett värdpass på friskis blir det dock efter det, så dagen kommer bli lång.

Nu är mer frågan hur jag får foten att bli så bra tills imorgon.

Kommentera

