Feber, förkylning och ingen direkt hunger.

Jag vet att man lätt när man är förkyld kan förlora hungern men det är inte alls roligt just nu. Har egentligen första feberdagen idag och jag åt frukost utan att direkt känna hunger, jag åt ugnsgrillad kyckling, som fick ligga i sås och ris innan och jag tyckte inte att maten smakade så mycket.

Det enda jag egentligen uppskattade var två knäckebröd med smör och ost. Har därför en känsla av att det inte blir en tur till Norrköping för skolan imorgon. Som högst lär jag ta en promenad till mataffären och införskaffa blåbärssoppa eller nyponsoppa för att överleva. Men det beror på om jag då orkar ta mig utanför dörren.

Har nämligen haft ont i hela kroppen idag och knappt kunnat lämna soffan pga detta.

Men jag lärde mig igår att en citronklyfta eller citronskiva med salt på och sedan suga eller pressa ner saften i munnen/halsen hjälper mot halsont. Testade det på kvällen då jag knappt kunde svälja, allra minst gäspa pga halsontet. Så om någon vill skippa halsontet så rekommenderas denna kur.

 

Nu blir det nog dock lite mer tvserier att se via datorn så jag slipper röra på mig så mycket.

Kommentera

