Ingen tid för läsandet.

Känns som om jag har förlorat tiden att läsa eller mer lusten att läsa. Det finns alltid kurslitteratur att läsa så istället har jag blivit beroende av ljudböcker då de är lättare att få med sig när man sitter på tåget till skolan samtidigt som de underlättar diskandet ganska mycket. Det känns nämligen som allt jag gör när jag är hemma är just att diska, även efter en 10 timmars dag då jag har åkt iväg till skolan och egentligen sitter av en massa tid där.

Men jag får nöja mig med att från och med nästa vecka så har jag fler tåg till skolan så jag slipper sitta där en heldag även om jag har en 2 timmars föreläsning. Tro mig så roligt är inte skolans bibliotek i längden.

 

Önskar bara att jag kunde hitta en bok som fångar mig oavsett om det är en ljudbok eller vanlig bok. Kanske gör jag det en vacker dag?

Kommentera

