Svårt att sova.

Jag har börjat reagera på hur svårt jag tycks ha det att somna på kvällarna och då har jag ändå haft det i några månader nu.

Jag kan endast somna om jag lyssnar på en ljudbok och kramar om en kudde jag har (kallad kramkudden). Utan ljudbok och den kudden så är det ganska kört och jag har verkligen ingen idé varför. Spelar ingen roll hur trött jag än är jag har fortfarande samma problem.

Det som förr fungerade som nu inte gör det längre är: meditationsmusik/skivor (som jag har i mp3 spelaren), ligga på min spikmatta och även dricka örtte. Visserligen har jag inte druckit örtte en kväll på länge men jag har ändå inte druckit vanligt te under kvällen.  Börjar dock att fungera på mindfullness och se om det fungerar + hitta ett bra örtte som kan hjälpa mig att slappna av och ha detta som tradition varje kväll.

 

Vem vet kanske kan jag sova hela natten inatt (utan att vakna upp efter några timmar och få starta om), kanske inte.

Kommentera

