Skolstress kombinerat med stress över tågtider.

Just nu har lokaltrafiken inte tänkt tanken att folk pendlar längre streckor, eller jo det har de bara att de tror det räcker med tåg vid 6.18, 7.18 och tåg hem klockan 15.01 och 16.01. Detta kombinerat med mina skoldagar blir ganska körda.

Att jag pga all stress har fått nog och kontaktat högskolan närmare mig om att kunna byta över till dem (med samma utbildning) kan förhoppningsvis om jag får byta ge mig en chans till att faktiskt minska min pendeltid samtidigt om jag har tur ge mig mer jobb (ska anmäla mig som vikarie i den kommunen inom barnomsorgen).

Hellre har jag ett tåg i halvtimmen än 4 tåg per dag. Jag tvingas missa många föreläsningar då jag omöjligt kan sitta hela dagar i skolan för en eftermiddags föreläsning, eller en på morgonen.

 

 

Kommentera

