En marknadsundersökares bekännelse.

Jag erkänner att jag ringer runt till folk för att intervjua dem om olika saker, allt beroende på vad staten eller olika företag betalar oss för att intervjua om. Men anledningen till att jag ringer runt är just för att företaget behöver veta vad svenska befolkningen faktiskt tycker om olika saker. 

 

Detta är något som folk verkar ha glömt bort när jag ringer till dem. Visst jag kan ringa och störa någon i maten men samtidigt kan jag inte veta exakt att den personen sitter och äter då jag inte har ringt dem tidigare. Jag kan även inte veta att folk ser på en viktig fotbollsmatch för jag får inte upp ett meddelande om att Anna Andersson på nummer ********* sitter och ser på fotboll.

Så visst jag kan lyckas att störa folk men det gör inte att folk behöver vara otrevliga eller tom slänga på luren i örat på mig. Det räcker att förklara att man är upptagen så kan jag faktiskt återkomma en annan dag. Men om du ber mig att återkomma säg 2 dagar senare så innebär det faktiskt att jag bokar in samtal för den dagen och då kommer någon av mina arbetskamrater eller jag ringa upp.

 

Genom att vägra att ställa upp på en undersökning så har du officiellt förlorat din chans att förändra saker som sker i vårt samhälle och då har du officiellt ingen rätt att gnälla över det. Det är precis som att vägra att rösta i riksdagsvalet och sedan sitta hemma på soffan och gnälla över det som de valda partierna gör.

 

Kommentera

