Jag kommer bli bildlärare o.O

De har gjort om allt med lärarprogrammet, som vanlig lärare kan du numera INTE välja att bli lärare i bild, musik eller idrott utan detta har fritidspedagogerna en chans att ha som ämne. För en fritidspedagog måste vara ute och ha hand om ett ämne på skolan.

 

Så efter några dagars funderande över vilket ämne jag vill ha i en skola i framtiden så har jag beslutat mig för bild. Det skrämmande är att du inte måste vara duktig i ett ämne du väljer utan det räcker att du är intresserad och sedan lär skolan upp dig i det viktigaste du behöver veta. Så var beredd på att nya musiklärare bara kan ett handfull accord och därför inte kan spela avancerade musikstycken. Desamma att bildlärarna inte är riktigt bra konstnärer.

 

Jag erkänner att jag inte är jätteduktig men sedan har jag knappt målat själv på ett tag. Detta ger mig en chans att vara kreativ och faktiskt få jobba med något kreativt. Vilket min gamla jobbcoach i Gävle talade om för mig under varenda möte med honom. Efter ca 100 personlighetstest (jag gjorde inget annat hos honom).

 

Så jag hoppas att detta bli spännande även att dessa ämnen inte får studeras förens nästa år.

2 thoughts on “Jag kommer bli bildlärare o.O

  1. Hej,
    Vilket bra val! Bild kan man göra mycket roligt av och jag har själv det i undervisning, utan utbildning…vilket jag säkert skulle ha behövt! Men det finns ssv så mycket man kan göra att det löser sig ändå. Lycka till med din utbildning! 🙂

Kommentera

