Ser fram emot val av inriktning

Just nu får jag erkänna att mina studier är ganska tråkiga, det är massa kurser vi måste läsa för att kunna bli lärare eller tom fritidspedagoger och jag förstår hur viktiga de är men det gör tyvärr inte föreläsningarna roligare. Blir mycket info som man snabbt ska skriva ner och oftast hinner man inte skriva ner allt läraren säger. Att vi inte får spela in det läraren säger för att hjälpa oss själva gör inte saker bättre.

Dock är boken till denna kursen intressant trots irriterande text som gör mig mer irriterad än glad. Som att serier gör barn våldsamma tex.

 

Men när jag väl får bestämma en inriktning så tror jag att allt blir roligare. Har ju musik, bild och idrott att välja och ingen av kurserna innebär direkt att vi sitter still utan de lär bli ganska praktiska.

Kommentera

