Jag vet att jag har uppskov men ÄNDÅ!

Nackdelen att börja skolan när alla andra i klassen har gått en vecka är helt klart stressen när man ska läsa till seminarium nummer två och du inser att du inte har läst till det första. Vi har en skrivuppgift som ska göras veckan som kommer men jag får göra den senare. Men jag vill ju så gärna inte vara efter och jag vill känna mig som en i gänget. Vilket jag inte gör när jag ligger efter.

Kanske har jag en släng av vill vara duktig sjukan eller liknande. Men sanningen är att jag har haft uppgifter som har legat efter innan och när allt samlas på hög blir jag stressad.

Visserligen hittade jag ena boken gratis på nätet (hittade den som pdf) så jag slipper köpa den. Men jag hoppas på en chans att få lära känna mina klasskamrater att kanske tom hitta någon som jag kan dela lägenhet med och ev flytta dit sen. För de jag pratade med i fredags gillade jag, bara att jag blir så nervös när jag ska börja en ny kurs och möta nya människor. När jag läste historia i Gävle gömde jag mig innan kursstarten hos Js klasskamrater för att jag kände mig hemma där och kände folket. I fredags hade jag inget sådant då staden var helt ny och skolområdet också. 

 

Men allt kommer lösa sig. Kanske börjar jag blogga mer efter detta då jag som sagt vad behöver skriva av mig.

Kommentera

