Sanningen kom ifatt mig och slog ner mig.

Jag trodde att eftersom jag hade fått ett brev ifrån försäkringskassan om att jag skulle få 223 kr per dag numera så är jag återinskriven. Dock verkar det inte vara så enligt arbetsförmedlingen. Så nu väntar fas 3 och dessutom soc om jag ska få pengar.

Förutom att beskedet från arbetsförmedlingen fick mig gå därifrån tårögd (var även det under en stor del av mötet) så har jag nu beslutat mig för att jag ska få ett jobb. Vilket som helst bara jag slipper hamna i det helvetet de försöker få in mig i. Jag vill inte jobba för en förrening för att få pengar från soc och säkert inte ens få jobb. Jag vägrar.

Nä jag ska hitta vilket skitjobb som helst, om de så sparkar mig för att jag är fel person för jobbet så struntar jag i det. Jag har mina gränser och soc är helt klart min gräns. Jag säljer hellre min själ till djävulen vilket jag tror redan jobbar där jag har varit.

Kommentera

