Jag gillar inte ovissheten

Jag vet ungefär vad som händer fram tills Juni, från juni har jag ingen koll alls. Lägenheten får vi inte bo kvar i, jag vet inte ens om vi kommer bo kvar i stan eller vad som händer. Vi kanske tom flyttar åt varsitt håll.

Det värsta är att jag har börjat få saker jag ser fram emot, massa saker med friskis som gör att jag vill vara kvar här i höst, men verkligheten kanske inte alls låter mig göra det.

Men det enda jag vet är att jag inte tänker flytta hem till Eksjö, det är den enda staden som får mig att må dåligt mentalt. Då flyttar jag hellre hem till min pappa tillfälligt för då är vi två människor som ger varandra sällskap.

Men allt kommer lösa sig tillslut men tyvärr gör detta mig tokig, för det ligger och gnager i mitt undermedvetna och då jag har en omtenta på fredag att ägna mig åt blir ännu svårare.

Oavsett vad som än händer så borde det lösa sig. Jag tänker inte sitta arbetslös i en stad med Sveriges sämsta arbetsmarknad åtminstone vilket denna kära stan har. För jag får bara vara vikarie i 2 år sedan blir jag utskriven tyvärr.

Vart jag än hamnar så får det finnas ett friskis och svettis och dessutom ska jag skaffa en katt. Jag behöver en liten pälsboll att umgås med.

Kommentera

