Tillbaka till skolan nerver.

Jag tror aldrig jag har varit så nervös som idag, förutom vid eventuella arbetsintervjuer eller liknande. Jag har som sagt vad pluggat på högskolan förr men idag ville inte mina nerver riktigt vara med mig, kände för att gömma mig nere i ”bunkern” platsen där J och de andra serietecknarna befinner sig just för att jag känner mig säker där. Men trots nervositet så hamnade jag tillslut vid rätt lokal och trots att jag kunde svära på att jag inte skulle ha någon att prata med och vara helt ensam så blev det tillslut så att jag pratade med sammanlagt 5 pers under dagen. Riktigt bra då jag aldrig har mött någon av de personerna innan.

Men en sak jag är glad över är att vår lärare verkar ha helt koll på vad han pratar om, vilket han nog borde ha efter alla de böckerna han har skrivit. Jag tom funderar på vad jag ska skriva om när vi ska ha ett eget litet projekt senare denna termin. Det kan vara kul att få skriva en projekt om valfri del i historien, dock har inte idén dykt upp än. Men det gör den nog. Absolut då jag ska vara källkritisk.

 

2 thoughts on “Tillbaka till skolan nerver.

  1. BS Den jag pratade med igår hos Riksnet påstod ju att vi hade den utlovade hastigheten på bredbandet, jag tror jag blir gaaaaaalen, för det har vi inte alls. Gjorde en test på Telias hemsida och tyvärr verkade det inte bli mera än 8 Mbit/sek där heller, så då är det egentligen skit samma eller nej det är det ju inte för Telia är billigare samt man får mobilt bredband gratis under 3 månader med.

    Trist för plånboken att vara utan jobb så länge ! Hur gör du då ?? Stämplar du, eller ? Gudarna ska veta att räkningarna dimper ner oavsett om man har pengar eller ej.

    Så härligt att livet leker för dig åtminstone, det är du värd !

    Kramas

  2. Irriterande. 😦

    Jag får ju betalt för det jag jobbade i december, tack och lov har jag åtminstone jobbat 2 dagar denna månaden nu så jag får en liten extrainkomst nästa månad också. Eftersom jag pluggar heltid så får jag pengar från csn (bidraget endast).

    Tack.

    Kramar

Kommentera

