Minska ömhet i rygg och axlar?

Har efter över ett halvår med ömmande rygg och axlar börjat få nog. Visst att jag är van vid att ha ont med tanke på min skolios men att inse att hur mycket massage jag än får av J att det faktiskt inte blir bättre.

Därför tänker jag nu testa lite nya saker såsom att jag ska införskaffa en spikmatta ifrån Rusta i hopp om att min ömmande rygg blir bättre, att jag dessutom är stel pga att jag inte kan slappna av hoppas jag hjälper med denna. Inte nog med detta jag tänkte testa på lite Yoga pass från friskis för att se om detta kan få mig att slappna av ännu mer. Nu när jag ändå jobbar med barn och det blir en massa bärande av dem så kan jag behöva detta mer. Visserligen allt det kombinerat med att sitta i skolbänken kan nog få vem som helst att bli öm.

Får erkänna att jag dessutom har svårt att sova när jag ska jobba, jag vaknar upp ett antal gånger ifall det ska ringa eller inte. Så detta kan nog bli ett bra steg i rätt riktning.

Har ni förresten tips på något som kan hjälpa mot dessa små problem?

 

2 thoughts on “Minska ömhet i rygg och axlar?

  1. Spikmatta är bra, använder min med jämna mellanrum. Just nu är den utlånad till yngsta dotterns man som har ryggproblem med. Jag brukar ligga på spikmattan minst 1 timme åt gången, även om det gör ont att kliva av den så känns det så gött efteråt.

    BS Håller på och krånglar med Riksnet, de säger de ska fixa felen, men jag börjar misströsta. Nu har jag iaf skaffat vanlig fast telefon via Telia, allt för att det ska gå bättre att skaffa bredband hos dom sedan. Riksnet ska få 2 dagar till på sig, sedan säger jag upp dom. Uppkopplingen ska vara 14-24Mbit/s och har aldrig varit bättre än max 10 Mbit/s, ofast ligger det bara på 7 Mbit/s. Betalar ju för minst det dubbla, så nu är det snart nog.Vi behöver ett stationärt bredband eftersom vi har 3 datorer, varav 2 körs trådlöst. Förstår att du kör mobilt bredand, det fungerar inte om man bor i radioskugga som vi gör samt behöver 3 uppkopplingar. Yngsta dotterns man är butikschef för 2 st 3 butiker, han vet att det inte fungerar så bra hos oss.
    Nu har jag skaffat ny mobil hos Telia, så får jag , grabben och maken samma firma så blir det gratis att ringa oss emellan. Min gamla mobil skorrar det så mycket i så man knappt hör vad som sägs, dessutom ville jag ha en bättre kamera.

    Tack för titten hos mig !
    Ha en skön söndag !

    Kramar

    • Ja de är verkligen riktigt bra. 🙂
      Hoppas att den hjälper henne med.

      Jag håller tummarna för att det ska lösa sig för er.

      Grattis till den nya mobilen.

      Kramar

Kommentera

