Försvinn förbaskade förkylning (huskurer någon?)

Jag tror jag brukade ha en förkylning per år i vanliga fall, men sedan mitt vikariat så har min kropp börjat protestera. Jag är inne på andra förkylningsveckan på ca knappt en månad. Var förkyld för två veckor sedan och så nu. Jag vet att dagisbaciller är hemska men de behöver inte attackera mig ännu en gång. Jag är nämligen en dålig människa på att vara förkyld, antagligen blir jag tokig över att inte orka med saker och försöker göra det ändå eller så irriterar jag mig på hur mycket näsdukar jag tvingas använda under en dag.

Så efter att ha försökt mig på enchinagard, ta vitaminer och dessutom dricka så mycket te som man bara kan (kombinerat med nässpray) så har jag fått nog.

Finns det något som hjälper mer än att vila när det kommer till förkylningar?

Önskar er en trevlig helg åtminstone.

Kommentera

