Är detta verkligen rätt jobb för mig?

Jag gillar att jobba med barn, annars skulle jag ju faktiskt inte sökt att vara vikarie inom barnomsorgen eller för den delen ens varit simtränare för barn. Men idag har jag verkligen funderat på om detta är rätt val för mig.

Jag har haft en ganska hemsk dag, absolut med alla ungar som har vägrat att lyda, har envisats med att driva mig halvt galen genom att slå sina vänner med pinnar, slänga gatukritor upp på tak och dessutom dragit i snörerna på min jacka. De har visserligen envisats med att ha kul åt min dialekt men det är inte första gången.

Det är mer eller mindre samma unge som har gjort dessa saker och tillslut fick med sig närmare 4 kompisar till sina dumheter. Jag har skällt på honom, bett honom sluta och faktiskt tom skrikit på honom (+ försökt få honom att förstå att vännerna inte tycker om att bli slagna). Inget verkade dock ha gått in i skallen på honom.

Allt detta har faktiskt tagit för mycket energi för mig så jag känner mig helt slut just nu. Jag gillar inte att vara sur, men då små monster inte förstår att de gör fel blir jag tokig. Han har dessutom fått mig att göra en indirekt koppling till den hemska ungen som retade och tom en gång puttade ner mig från en linbana då jag var liten. Med andra ord börjar jag fundera på om han är ouppfostrad eller helt enkelt kan ha en valfri diagnos, för något stämmer inte med honom.

Får hoppas att dagen imorgon blir bättre vart jag än hamnar. 🙂

Kommentera

