Börjar förstå de utförsäkrade..

Kommer snart bli satt i fas 3, oavsett om jag får en plats eller inte så kommer jag inte få pengar av försäkringskassan för att mina dagar där är över. Vad jag däremot kan söka är att få pengar från soc. Men självklart då jag dessutom är timvikarie så får jag endast leva på de pengarna. Vilket inte är lätt då jag aldrig vet hur mycket jag kommer jobba förens de ringer.

Så nu sitter jag och försöker vela i huruvida jag ska läsa en kurs på ca en termin, heltid eller deltid spelar ingen roll för att få lite pengar + att jag jobbar som vikarie, för då får jag ju samtidigt lite pengar och  dessutom en chans att lära känna lite folk igen.

Egentligen vet jag inte om jag vill plugga, men just nu känns det som det bästa, för tänk om det helt plötsligt inte blir så många jobbdagar som hitills då kommer jag sitta här och få leva på Js studiebidrag endast och det kommer vi inte klara oss på. Nä plugga kanske är bäst.

2 thoughts on “Börjar förstå de utförsäkrade..

  1. Tack så mycket. Jag har ju mitt timvikariat som åtminstone får mig att jobba alla dagarna, men man vet aldrig hur det blir sen.. kan ju bli färre dagar av någon anledning. Men jag ska åtminstone till arbetsförmedlingen och prata med dem idag. 🙂

Kommentera

