Jag har stor respekt till alla lärare/förskollärare.

Jag kan säga att jag verkligen har respekt till alla lärare där ute i Sverige för efter över en månad inom barnomsorgen som vikarie här i stan så har jag insett att de som jobbar med detta måste ha stor vilja och stor planering hemma. För hur annars kan man ta hand om ett hushåll och dessutom jobba till tex 17 varje dag eller för den delen jobba med barn varje dag och sedan komma hem till sin respektive eller till en hel familj?

Jag känner att jag inte har fått en chans att koppla av ordentligt dessa veckorna, förutom de få dagarna jag har haft tur att ha ledigt mitt i veckorna, helgerna ger inte så mycket avslappning. Absolut idag är en sådan dag, J är på högskolan jag har hunnit diska och fått vara lite själv ett tag. För komma hem från tex en barngrupp på 25 barn och sedan hem till J så blir det inte så mycket avslappnande. Mer hamna i soffan känna sig osocial och nästan ignorera honom pga tex värk i kroppen.

Idag kan jag nog tom kunna umgås med honom och kanske tom mysa framför soffan, det har inte gått tidigare i veckan pga att jag är för trött.

Så ännu en gång vill jag säga att jag har stor respekt till er (det gäller förstås alla andra som jobbar med människor på ett sätt eller helt enkelt har långa dagar).

Kommentera

