Kalla mig bokmal om ni vill (lite bokbabbel)

Jag kan nog milt sagt ses som en ganska förvirrad människa då det gäller böcker. Inte nog med att jag verkligen är en stor älskare av fantasy och Science fiction, jag avgudar även vampyrböcker (vilket jag har för mig att ni redan vet) och även deckare.

Enda fördelen med detta är att jag har lättare att hitta en bok som passar tillfället, just nu försöker jag tex ta mig genom en av Stephen kings böcker och allt jag kan säga är att boken verkligen är det segaste som jag har läst. Det har gått så långt så jag faktiskt funderar på att låta bli att läsa ut den, har varit emot boken sedan första sidan då den var förvirrande, den blev inte direkt mindre förvirrande.

Så kvar har jag 2 till av hans böcker, en deckare jag har fått låna av min mamma och antagligen ett antal olästa böcker sedan tidigare. Om jag inte läser en bok så lyssnar jag gärna på en ljudbok. Det har blivit min lilla last på sista tiden för att diska och komma genom en bok är riktigt bra. För visst känns det tråkigt när man ser en stor diskhög och inser att man måste diska den?

Jag kan avslöja att jag är ungefär likadan när det gäller tvserier med, CSI, supernatural, NCIS och Morden i midsummer är några av de tvserierna jag gillar.

Vad vill jag få fram med detta inlägg? Jag vet inte, jag bara kände att skriva av mig och komma med en bekännelse.

Kan dock avslöja att jag antagligen får mer tid för att läsa böcker snart, det känns som om jag är påväg att bli förkyld och för att överleva tiden så blir det nog massa böcker.

4 thoughts on “Kalla mig bokmal om ni vill (lite bokbabbel)

Kommentera

