Äntligen helg (och jobb på måndag).

I morse ringde vikarieförmedlingen och ville ha mig till en skola för att de behövde en person på deras fritids. Jag var nyvaken, lyckades nog åtminstone låta någorlunda vaken när jag ringde upp fritidset och berättade att jag skulle komma till dem så snabbt jag bara kunde.

Fixade i ordning mig, åt frukost, gick till bussen, hoppade på, fick reda på att busskortet inte fungerade och fick då springa till pressbyrån för att fixa ett nytt kort och sedan tillbaka till busshållplatsen.

Kom till jobbet kanske lite senare än planerat men jag hade det riktigt trevligt där. Barnen var trevliga och personalen var riktigt trevliga med. Inte ofta varenda personal från olika avdelningar går fram och presenterar sig för en.

Under en av utestunderna med barnen frågade en från en annan avdelning om jag var vikarie och kunde jobba hos dem på måndag. Tackade glatt ja och för en gångs skull kommer jag kunna hitta vart jag ska.

Men nu blir det att ta det lugnt i soffan och inte röra mig särskilt långt förens värddagen på friskis imorgon då det är lite föreläsning, fika, ett träningspass och buffé på kvällen med de andra värdarna. Jag kommer njuta en massa och antagligen halvdö under träningspassen men det ska bli trevligt.

2 thoughts on “Äntligen helg (och jobb på måndag).

    • Tack Ullis. Jag är riktigt glad över att få jobba, absolut då jag inte hörde att de ringde mig för 2 dagar sedan (vikarieförmedlingen). 🙂

      Du får ha en bra helg med.

      *kram*

Kommentera

