Du är i lingonskogen och letar efter blåbär..

Min jobbcoach sa en ganska rolig men samtidigt tänkvärd sak innan, nämligen: ”Du är i lingonskogen och letar efter blåbär. Gå tillbaka till blåbärsskogen igen.” . Tydligen söker jag jobb i helt fel område jämfört med det jag har utbildat mig inom. Fick istället rådet att försöka ta mig till studievägledaren på högskolan och se om det går att få ihop en examen på det jag pluggade förr. Tex fortsätta med retoriken, litteraturvetenskapen eller något av det liknande.

Får med andra ord gå dit nästa vecka för att kolla, men mycket av det han sa var faktiskt värt att fundera på. Alla test jag gjorde pekade på ungefär samma sak dessutom, jag ska jobba med något kreativt tex med skrivande eller liknande för det är mina starka sidor. Dock har jag inte kommit fram till helt vad jag egentligen vill, vilket testen visar med.

Så ta mig till högskolan, prata med studievägledaren, se vad jag kan läsa och så får jag väl antagligen vara arbetslös på halvtid (dvs jobba som vikarie inom barnomsorgen) och plugga på halvtid eller något.

Förresten min första dag som vikarie här i stan börjar imorgon på ett fritids. Ska bli roligt.

2 thoughts on “Du är i lingonskogen och letar efter blåbär..

  1. DET var en bra kommentar av din jobbcoach,tror jag ska sno den kommentaren ;-).
    Lycka till som vikarie och hoppas att du kommer fram till vad du vill och att du hittar det jobb du vill och passar för så småningom!

    Förresten..Provade du mitt recept på stuvade makaroner? Jag har ett annat recept i mina gömmor som är mjölkfritt annars…

    *kramar*

Kommentera

