Upp till bevis (alternativt hoppas att det inte bränns vid)

Idag blir lite av en hemmafru dag eller vad jag ska säga. Vi ska nämligen äta köttfärspaj senare idag och då jag är den enda som någonsin har gjort en paj här hemma så blir det mitt jobb att göra den. Ska faktiskt bli kul då jag endast har gjort några få tacopajer och även en enda rabarberpaj. Vi fick nämligen en pajform av min mormor när vi var där på besök.

Vår ugn är för liten för att en traditionell 25cms pajform ska rymmas (förutom längst upp i ugnen eller längst ner) så vi fick en 23 cms form som ska bli spännande att testa. Som efterrätt efter denna antagligen annorlunda köttfärspaj blir det kladdkaka och även vaniljsås till detta.

Som ni ju vet så gillar jag att baka och ska man dessutom undvika att lägga för mycket saker på onyttigheter så passar det bra att baka själv. Blir ju både billigt och gott. Absolut då kladdkakan är äggfri.

Hur det blev får ni veta senare. Men jag önskar er en bra lördag.

Kommentera

