Sommarförkyldning plus lite bokfynd.

Här i stan finns det en gammal gård inne i centrum som heter Vaxblekargården och varje sommar har de alltid loppis + café där. Inte nog med detta de har även ett rum där man kan köpa begagnade böcker till ett riktigt bra pris, precis som jag lyckades göra igår. Kom ut med 4 böcker för endast 10 kr (de kostade annars 5 kr styck). Kan säga att jag helt klart är nöjd med mitt fynd, absolut då det var eldfödd, staden som försvann, drakens ögon och även de två tornen som jag handlade.

Att jag däremot idag är förkyld är inte fullt så roligt, allra minst då jag anser att förkylningar får dyka upp vintertid men helst inte sommartid. Dock är nog turen i oturen att jag fortfarande är hos familjen, just nu hos mormor och därför har någon som testar olika kurer på mig. Har nyss fått stå ut med ett vattenbad, en varm dusch och just nu är jag insmörjd i vicks salva och hoppas att detta ska få mig att må mycket bättre imorgon. Vi ska nämligen se pyramiden i Småland då.

Ja det stämmer det finns faktiskt en pyramid i småland, en tokig rik man som var fascinerad av pyramiderna i Egypten såg till att bygga en på området där han bodde för att sedan bli begravd där, desamma gäller hans familj.

Kan lova er foton från det besöket, men även från dagens besök hos min kära mor. Fick nämligen möta min katt Nisse igen och fick lite charmiga bilder på honom.

Kommentera

