Uppdatering och funderingar

Verkade som om mirakel kan ske, för helt plötsligt hittades en biljett för 300 kr, 600 för oss båda och det slutar med att jag kan slappna av, förbereda vad som ska tvättas inför resan och även ta det lugnt här hemma. Jag får min lilla semester och en möjlighet att umgås med min familj äntligen.

Får även en möjlighet att bestämma namn till min mammas kattunge. Hon och hennes sambo kan inte samsas om ett namn och jag hoppas att den lilla söta saken är lätt att ge ett namn. Vår tradition har hittills varit -isse namn. Första katten hette Trisse, andra Smokie (som vi fick av mammas simmare) och den nuvarande heter Nisse. Ser faktiskt fram emot att se hans nya kompis, fast jag fruktar att han inte är fullt så glad över att få sällskap.

Så lite olika tankar rör sig i skallen på mig, absolut då jag fick möta min nya jobbcoach igår som enligt mig ser ut som vilken gammal affärsman som helst, men jag har åtminstone fått bättre vibbar av honom än från den gamla. Han mindes ju inte ens mitt namn, vilket var lagom kul i längden.

Men jag önskar er en trevlig kväll och helg.

Kommentera

