Trodde föräldrar var glada över att få hem barnen?

Jag har alltid fått för mig att när en förälder har ett barn som har flyttat iväg för att plugga och sedan kommer hem så ska de bli glada och uppskatta att ha det hemma oavsett hur lång eller kort tid den är det. Men här börjar jag fundera på om det inte är så att Js mamma ser det som en möjlighet att ha någon att gnälla på.

Vi har varit här i 4 dagar och nu får vi höra att vi bara dröser runt och inte gör något alls. J har haft mycket att göra på högskolan med massor av uppgifter, jag hade lite innan vi åkte iväg min stora hemtenta. Vi ser detta som en chans att få slappna av och få njuta av en annan miljö. J tecknar sånt han vill och jag njuter av att läsa lite böcker. Men tydligen gör vi helt fel.

För åker vi hit en gång till i sommar så har vi order att måla garaget, inget fel i det såklart vi kan göra det om de frågar oss. Men att säga att min familj kanske inte vill ha med J om jag åker hem. Det är helt fel, jag vet att alla i min släkt som har mött honom gillar honom. Min pappa köpte en större säng till mitt rum för att vi båda ska få rum i den. 2 personer i en 90 säng är ganska kört nämligen.

Så jag förstår varför J blir sur på sin mamma, för just nu irriterar jag mig på henne med.

2 thoughts on “Trodde föräldrar var glada över att få hem barnen?

  1. Jag vill alltid ha mina ungar här så om dom var borta länge för att plugga skulle jag bli överlycklig när dom kom hem……
    Hoppas du får en trevlig midsommarafton i alla fall 🙂

Kommentera

