Nedräkning inför torsdagens resa

På torsdag åker ju jag och J iväg till hans familj i närmare 2 veckor. Jag ser verkligen fram emot denna resa då det gäller att jag slipper laga mat eller ens diska på 2 veckor. Desamma gäller miljöombytet och en möjlighet att läsa massa böcker, bla. den boken jag köpte i helgen (Mäniskohamn av John Ajvide Lindqvist). Med andra ord jag kommer säkert genom ca 3 böcker på denna tiden, inte nog med det jag har tid att koda min hemsida och jag får egentligen chansen att göra vad jag vill.

Vad jag dock inte ser fram emot är att sova på en hård säng (en simpel madrass lagd på botten som är helt i trä), kan lova att den sängen  gör så att man får ont i ryggen efter en natt, dessutom finns toaletten i det stora huset där Js familj bor (vi bor i det lilla huset på gården) så att vakna upp mitt i natten och behöva en toalett är inte särskilt kul och sist men inte minst leva på mer eller mindre endast mackor är inte heller så kul. Hans familj anser att mackor på både kvällen och morgonen är det man ska leva på kombinerat med ett enda lagat mål mat.

Det blir med andra ord en spännande resa men komma nära naturen är bara trevligt.

Så blir det ont om blogginlägg från den 16-27e juni så vet ni varför. Men jag ska tappert försöka att blogga från mobilen.

 

Kommentera

