Många funderingar om ingenting (alt. lite blandat babbel)

Det är en lagom vacker dag, ca 20 grader varmt, lugnt i huset och i området. Några fåglar flyger förbi och jag sitter tappert och letar efter ett bra recept på stuvade makaroner. Har inte ätit det på närmare ett år snart och jag har beslutat mig för att vi ska äta det nästa vecka. Allt som krävs är visserligen makaronerna och lagom mycket mjölk men om jag bara får J att inse att det är god mat så kommer vi kunna få någon matlåda på detta. Att vi dessutom numera kan värma matlådorna i mikron som vi köpte för några dagar sedan är bara positivt.

Ett tips testa inte att värma ris och köttfärssås i en kastrull tillsammans, med lite tillsatt mjölk så blir det mer en skum soppa som inte alls liknar det som det förut var.

Så tack vare min pappas snälla donation på 800 kr blev vi en micro rikare och ja hur jag än vrider och vänder på myntet så tycks jag fortfarande ha två retorikböcker kvar att läsa innan jag kan börja skriva på min hemtenta. Behöver jag säga att sitta på biblioteket börjar bli mer lockande? Då trots att de har gratis trådlöst nätverk och jag har en förkärlek till att sitta och surfa eller blogga när jag borde skriva annat. Men vitsen är att jag kan fly fältet härifrån så jag slipper grannarna om de stör mig dagtid  nästa vecka.

Är det ett förvirrande inlägg så ber jag om ursäkt, men det var så mycket jag ville få plats med i ett inlägg att jag inte orkade göra två olika. 🙂

4 thoughts on “Många funderingar om ingenting (alt. lite blandat babbel)

  1. Jag blev också jättesugen på stuvade makaroner nu! Fast jag vet tyvärr inget bra recept, när jag försöker själv blir det aldrig riktigt bra 😛

    Jag älskade att sitta på biblioteket när jag pluggade i Karlstad. T o m när jag lsutat där och börjat en utbildning på en annan skola åkte jag dit ändå och pluggade och låtsades att jag fortfarande var student där! Ännu bättre blev det då min dator vägrade koppla upp sig mot deras trådlösa så jag inte kunde bli distraherad av internet!

  2. Här kommer ett gott recept på stuvade makaroner!
    Ingredienser
    5 dl makaroner
    2 msk vetemjöl
    4 dl mjölk
    1 dl matlagningsgrädde
    salt och peppar
    Gör så här

    Koka makaronerna enligt anvisning på förpackningen.
    Slå av vattnet i ett durkslag och häll tillbaka makaronerna i kastrullen.
    Rör ner vetemjölet.
    Tillsätt mjölk och grädde.
    Koka under omrörning 3-5 min.
    Smaka av med salt och peppar.
    Servera till stekt falukorv och en tomatsallad. MUMS :-).

    *kram kram*

Kommentera

