Längtan efter lugn och efter naturen.

Jag saknar lugnet. Möjligheten att kunna gå till en skogsdunge, en park eller egentligen vart som helst för att komma undan människorna. Om det så gäller att gå till en badplats en vår då ingen har fått för sig att vattnet är tillräckligt varmt för att hoppa i än. Eller om det betyder att det är kväll och vart jag än går så är det lugnt och ingen människa finns där.

Med andra ord vill jag helst bort från storstaden snart, gärna så jag slipper alla människorna. För vart jag än går eller kollar så finns det hus, människor och massor av bilar.

Ser därför fram emot sommaren då jag kan åka hem till familjen eller för den delen till Js föräldrar, bara jag får lugnet. Fast jag lär inte kunna åka iväg särskilt långt.

8 thoughts on “Längtan efter lugn och efter naturen.

    • Ja det är det verkligen. Jag förstår dig i det med. Jag misstänker om jag väl sitter i tex Eksjö så kommer jag sakna att saker och ting händer. Men samtidigt behöver jag nog en paus.

      Kramizar

  1. Ja lugnet är en lisa för själen. Alla behöver få stressa av sig ibland och jag hoppas du får den tid som är så behövlig för att samla ny kraft igen.
    Goa kramar från ett nu soligt Nynäs 🙂

  2. Jag bor lite halvt på landet och jag stortrivs :-). Jag har nära till större städer och kan relativt snabbt ta mig dit om jag söker ”puls” och shopping eller så..För mig är det livsviktigt att bo såhär och kan absolut inte tänka mig att bo i en stad. Så jag förstår din längtan…Verkligen..

    *kramar*

  3. Jag älskar att ha det lugnt men tycker ändå om att ha städer i närheten. Det är mycket därför jag gillar väst-Skåne, det finns massor med lugna småorter samtidigt som det är nära och lätt att ta sig till flera städer med rikt utbud! Hoppas på en lägenhet på ett lugnt ställe med gångavstånd till allt + bra tåg & bussförbindelser ^^ Landet gillar jag med men jag vill inte behöva ha bil.

Kommentera

