Nu har de blivit varnade

Jag lärde mig vid min förra hemtenta hur stressad och känslig jag var inför massa ljud, som tex grannarnas festande. Nu beslutade jag mig för att sätta upp en lapp om att jag har en hemtenta att skriva och att jag uppskattar om våra grannar skulle kunna hålla sig lugna.

Ibland är det som om vi bor i ett disco, allt vi hör är massa bas från flera olika håll. Tyckte lappen var snäll, jag bad dem snällt att lugna ner sig eftersom jag hade tentan och de borde samtidigt förstå det själva att under en tentaperiod vill man ägna sig åt just pluggandet.

Försöker dessutom att undvika att sätta upp lappar, men ja nu vill jag inte bli störd av deras festligheter. Ska de bestämma så skulle de med glädje festa torsdag, fredag och lördag varje vecka. Jag må vara arbetslös men jag vill faktiskt kunna ägna mig åt mitt pluggande, när det är min sista tenta nu.

Tänkte dessutom ev söka en liten kort kurs på högskolan om mitt jobbsökande går åt skogen. Vill ju ha något att göra med, även om jag får mer pengar som arbetslös än som ja studerande (om jag räknar bort lånet med andra ord).

Men detta ska bli en bra dag trots smått dåligt väder.

Just nu blir det denna boken för att hinna med allt hushållsarbete som ska göras:

🙂

2 thoughts on “Nu har de blivit varnade

  1. Jobbigt med grannar som stör, kan inte förstå att man inte själv inser att man stör om man alltid har fest!
    Lycka till med pluggandet.

    • Det är faktiskt riktigt irriterande. Jag tror inte de tänker på det, även att hyresvärden skickade ut lapp om det och om det skedde igen så skulle de få söka nytt boende. De som bor i området runtomkring oss störs tydligen av dem med.

      Tack så mycket 🙂

Kommentera

