Vågar jag verkligen engagera mig?

Jag har lärt mig av egen erfarenhet om man engagerar sig i en förening så blir det lätt så att man har tänkt att engagera sig lite och det blir bara mer och mer. Fast då jag samtidigt behöver något att göra på dagarna så kan detta vara en smart idé.

Just nu söker friskis och svettis här i stan fler värdar som möter medlemmarna när de ska gå på de olika passen. Jag är verkligen lockad att söka men samtidigt vet jag inte om det är rätt val. Jag menar tänk om det blir som med simningen, jag ger dem ett finger och sedan tar de hela armen.

Men jag är en föreningsmänniska och är uppväxt i en simklubb ( Eksjös) och det är något speciellt med föreningar som gör att jag känner mig hemma och uppskattad.

Så funderingen är om jag ska chansa och maila dem och ev få en utbildning i att vara värd, eller att de inte är intresserade.

Kommentera

