Funderingar kring jordens undergång

Jag misstänker att ingen har missat Amerikanen som ansåg att jorden skulle gå under idag eller att Mayakalendern anser att jorden går under 2012. Jag har dock suttit och funderat på detta, är antagligen en av få människor på vissa sidor jag kollar in som inte är oroliga eller liknande över detta.

För har ni tänkt på att alla religioner som har funnits eller finns har en jordens undergång, en sk Armageddon? I asatron finns det en, Mayakulturen hade en, antagligen även de gamla Egypterna och grekerna. Men än lever vi faktiskt.

Tänk om de inte alls pratar om att allt försvinner, alltså ingen undergång utan en återfödelse. Vi kommer alla fortsätta existera, bara så att det blir en förändring av något slag.

I asatron återuppstod jorden och endast en av de gamla gudarna fanns kvar, medan det kom flera nya.

Så allt betyder faktiskt inte undergång utan återfödelse. Precis som en fågel fenix som föds ur askan.

2 thoughts on “Funderingar kring jordens undergång

  1. Ja jag hörde talas om att världen skulle gå under idag ja =)

    ja om den nu gör det så hoppas jag det sker inatt när vi sover gott =)

    Kraam Ewa

Kommentera

