Problemen med att sjukanmäla sig

Jag trodde inte det skulle vara så svårt att sjukanmäla sig. Fick ringa 2 gånger innan jag kom fram till min praktikplats, där pratade jag med en glad man som alltid är glad och trevlig emot mig. Han önskade att jag skulle krya på mig och komma tillbaka då jag var frisk igen.

När jag däremot ska ringa till läraren (som också vill att jag ska sjukanmäla mig till henne) så är det upptaget varenda gång. Ska det vara så svårt att sjukanmäla sig egentligen?

Var i skolbänken igår, men jag tyckte det var tufft och stå i en butik med en extrem förkyldning, det gör jag bara inte. Absolut inte då folk är rädda för svininfluensan.

Varför ska det vara såhär svårt för?

sjuk

Hoppas att ni alla mår bättre

4 thoughts on “Problemen med att sjukanmäla sig

  1. Krya på dig Linda! Det är aldrig roligt att vara sjuk.- Varmt te med citron och lite honung lindrar lite.Nu när skolorna börjat sprids alla sjukdomar blixtsnabbt.Det är förnuftigt att stanna hemma 1-2 dagar efter sjukdom.

    • Tack så jättemycket.Får se om jag orkar med det, är inte förtjust i te med honung nämligen.Ja det är ju faktiskt så. 🙂

Kommentera

