Måsskrik hela natten är en smula irriterande

Måsar

Jag har inget emot något djur mer än sniglar, men när man försöker ligga och sova är det knappast kul med måsskrik ifrån bakgården där ens rum vetter emot.

Det är en måsfamilj bestående av en mamma och en unge som har bosatt sig där och tyvärr verkar det som om de tycker att skrika i kör är ett bra sätt att underhålla människorna i huset med.

Tyvärr ogillar jag verkligen dessa måsar. Ungen må vara söt men de får gärna hålla tyst då jag försöker sova.

Frågan är hur jag får dem att hålla tyst när jag faktiskt vill sova? Har man svårt att sova i vanliga fall så är måsarna extremt jobbiga.

 

3 thoughts on “Måsskrik hela natten är en smula irriterande

  1. Svarade just på din kommentar inne hos mig men kan väl upprepa mig lite här 😛 Som sagt så hålelr sig måsarna ute till sjöss i år här i stan då vattnet är lågt så jag slipper bli attackerad av arga måsmammor som vaktar sina ungar som de placerat i trädgårdarna runt om i stan. För några år sen bodde jag precis där kanadagässen flög varje morgon – kvart i fyra. De skrek som fan! Håll käften liksom!

  2. Kontakta omedelbart hyresvärden samt Hälsovårdsnämnden.Där jag bor har de terroriserat oss i många herrans år och det går inte få bort de helt och hållet utan plågan bara växer.Vi blir attackerade när vi passerar ungarna och får fönster och oss själva nerbajsade.Konstigt att man kan gå på månen fast inte få bort några fåglar.Ser du folk i huset som slänger ut bröd så tala om för de att det är förbjudet, dessutom lockar det till sig råttor som vi också har haft mycket problem med i vår källare.

Kommentera

