Hur packar man på bästa sätt?

Jag har lärt mig att thailändskor är experter på att packa, tyvärr saknar jag en thailändska i närheten som kan hjälpa mig just nu. Måste komma på hur jag ska rymma en veckas packning + allt som krävs till en festival då det gäller kläder och tillbehör i en och samma väska utan att den kommer väga för mycket.

Tack och lov har jag en antik militärväska att kunna packa ner allt i. Men samtidigt tvivlar jag på att allt kommer rymmas i den.

ryggsäcken

Så hur packar man på bästa sätt så att allt får plats? Jag har aldrig förstått det. För antagligen har jag med en veckas packning för en helg eller så får jag med för lite kläder.

Några tips?

16 thoughts on “Hur packar man på bästa sätt?

  1. Det finns säkert en massa bra trix…Men det viktigaste är att bara ta med dig det som duverkligen behöver. Inte sånt som ”säkert är bra att ha”.

    • Mitt problem är nog att jag alltid får med mig bra att ha saker. Det slutar med att jag har ett helt apotek i väskan för att någon kan behöva det. 🙂

  2. Det finns säkert en massa bra trix…Men det viktigaste är att bara ta med dig det som duverkligen behöver. Inte sånt som ”säkert är bra att ha”.

    • Mitt problem är nog att jag alltid får med mig bra att ha saker. Det slutar med att jag har ett helt apotek i väskan för att någon kan behöva det. 🙂

  3. När jag gjorde lumpen så hade vi den där väskan. När man såg allt som skulle ner i den så baxnade man! Vi protesterade och det enda svar vi fick var att det har gått bra i över 40 år och kommer att gå nu också! Det ryms mycket i den! Men knepet är som tidigare talare sa; ta bara med det du verkligen behöver! Vik kläder, skor och annat kantigt läggs överst eller precis under locket. Aldrig i säcken! Men det bästa knepet är att köpa en större väska. Då ska man titta efter en storlek som man tror att man behöver och köpa en storlek mindre! Jag har rest i stort sett varje månad i snart 15 år och provat olika väskor. Allt från stora vandrarryggsäckar på 90-100 liter och enorma bagar på 200 liter. Jo jag hade en 200-litersbag en gång. Men den blir för tung och man tar med sig för mycket. Nu den senaste tiden har jag haft en bag med draghandtag och hjul. Smidigt som fan och det finns billiga modeller. Man kan köpa billiga väskor som är lite större än arméns ryggsäck från 1947 på Rusta eller ÖB. För ett par hundra får du en lite större väska.

    • Tack för tipsen, men jag behöver egentligen bara kläder för ca en vecka i den (har mer kläder hos min pappa där jag kommer bo hos tills festivalen) och sedan ska jag kidnappa en tvättmaskin innan dess.Så därför vägrar jag faktiskt att köpa en ny, bättre att ha morfars =)

  4. När jag gjorde lumpen så hade vi den där väskan. När man såg allt som skulle ner i den så baxnade man! Vi protesterade och det enda svar vi fick var att det har gått bra i över 40 år och kommer att gå nu också! Det ryms mycket i den! Men knepet är som tidigare talare sa; ta bara med det du verkligen behöver! Vik kläder, skor och annat kantigt läggs överst eller precis under locket. Aldrig i säcken! Men det bästa knepet är att köpa en större väska. Då ska man titta efter en storlek som man tror att man behöver och köpa en storlek mindre! Jag har rest i stort sett varje månad i snart 15 år och provat olika väskor. Allt från stora vandrarryggsäckar på 90-100 liter och enorma bagar på 200 liter. Jo jag hade en 200-litersbag en gång. Men den blir för tung och man tar med sig för mycket. Nu den senaste tiden har jag haft en bag med draghandtag och hjul. Smidigt som fan och det finns billiga modeller. Man kan köpa billiga väskor som är lite större än arméns ryggsäck från 1947 på Rusta eller ÖB. För ett par hundra får du en lite större väska.

    • Tack för tipsen, men jag behöver egentligen bara kläder för ca en vecka i den (har mer kläder hos min pappa där jag kommer bo hos tills festivalen) och sedan ska jag kidnappa en tvättmaskin innan dess.Så därför vägrar jag faktiskt att köpa en ny, bättre att ha morfars =)

    • Det är ett bra tips. Jag menar det :)Har precis insett att en kudde är en bra sak att ha, men den ska inte med i packningen. Däremot en filt 🙂

    • Det är ett bra tips. Jag menar det :)Har precis insett att en kudde är en bra sak att ha, men den ska inte med i packningen. Däremot en filt 🙂

  5. Packar rätt ofta själv, inför resor och praktik/jobb så lite erfarenhet börjar jag få. Att rulla ihop kläderna kan underlätta lite i packningen. Någon nämnde att man kan köpa större väska? No way! Större väska – mer man tror skall få plats, och ännu en gång blir väskan för liten.

    • Att rulla ihop kläderna brukar jag faktiskt göra. Fast just nu är väskan ganska full pga en veckas extra kläder i den. Åtminstone nästan.Men en större väska blir det nog inte, jag är stolt över att min filt ens fick plats plus mina skor x)

  6. Packar rätt ofta själv, inför resor och praktik/jobb så lite erfarenhet börjar jag få. Att rulla ihop kläderna kan underlätta lite i packningen. Någon nämnde att man kan köpa större väska? No way! Större väska – mer man tror skall få plats, och ännu en gång blir väskan för liten.

    • Att rulla ihop kläderna brukar jag faktiskt göra. Fast just nu är väskan ganska full pga en veckas extra kläder i den. Åtminstone nästan.Men en större väska blir det nog inte, jag är stolt över att min filt ens fick plats plus mina skor x)

Kommentera

