Opps här har du helgens middag

Jag vet att jag lovade dig receptet och bilder på helgens middag så här kommer det.

 

Kycklingwok.

Allt du behöver är så många kycklingfileér du anser är lagom, jag valde en för att jag var lat. Wokgrönsaker, antagligen på påse eller ja i burk som jag tog. Minimorötter, en burk kokosmjölk och currypasta.

Stek upp kycklingen i småbitar, häll i grönsakerna och stek upp dem. Blanda kokosmjölken och currypastan och häll sedan det i wokpannan.

Kan serveras med ris, eller nudlar, allt beror på vad ni helst vill äta. Jag valde glasnudlar ikväll pga brist på ris.

När allt är klart så ska det se ut såhär:

Kycklingwok

(Jag värmde woken ifrån igår därför blev det såhär, annars skulle nudlarna varit underst)

4 thoughts on “Opps här har du helgens middag

  1. Men där var du ju:)Såg smaskigt ut!Det ska jag prova. Har en urfin wookpanna som bara står o latar sig*S*Och det blir nog nudlar till.Kram o tack för receptet.Alltid roligt med nya spännande rätter 🙂

Kommentera

